Egyszer kipróbálom Ausztriában, csak pénzkidobás…

Írta Baloghné Svercsok Márta ,készült: február 21, 2013 Hozzászólások

Egyszer kiprobálom Ausztriában csak pénzkidobásAmennyiben elhatározta, hogy tenni szeretne vállalkozásának közismertségéért, és hirdetni fog a jövőben Ausztriában, érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen gyakori megjelenés lenne igazán hasznos és megtérülő cége számára. Gondolja csak meg, Ön vásárlásnál két azonos termék közül a már látott/hallott – tehát ismert márkájú – árut vásárolja meg, vagy azt, amelyről még sosem hallott?

Bizonyára már Ön is tapasztalta, hogy amikor valamely téma iránt aktuálisan fokozottan érdeklődik (nyelvtanfolyamot keres, új konyhabútort vásárolna, munkavállalót szeretne felvenni), abban az esetben sokkal gyakrabban fellel az utcán sétálgatva, vagy egy hirdetőújságot lapozgatva olyan hirdetéseket, amelyekről úgy érzi; Önnek szólnak. Ennek titka csupán abban rejlik, hogy ilyen esetekben akarva-akaratlanul is fogékonyabbakká válunk azokra a témákra, melyek iránt éppen érdeklődünk.

Ez fordítva pedig annyit jelent, hogy valaki legnagyobb eséllyel akkor bukkan rá az Ön vállalkozásának hirdetésére, mikor az idő tájt van szüksége termékére/szolgáltatására. Felkeltheti ugyan az érdeklődést önmagában a hirdetés, ám ez ritkább; Az emberek akkor keresnek leginkább, amikor valamilyen problémára akarnak megoldást találni.

Mit ér egy hirdetés?

Érdemes a hirdetések tekintetében (is) hosszú távon gondolkodni, arra törekedni, hogy az olvasók fejében kialakuljon egy „érzés” és amit kapcsolni tud az Ön cégéhez. Rögtön elmagyarázom! Gondoljon csak a sokat hallott szlogenekre: „minőség, megbízhatóság: …”, „ha kedd, akkor …” a megfejtéseket és a további szlogeneket a hozzászólásokba várom :) . Mivel unalomig ismételgették nekünk ezeket a szlogeneket, még akkor is rávágjuk a „márkanevet”, amikor álmunkból ébresztenek minket. Ennek mintájára hasonló „imázst”, képet szükséges kialakítania ahhoz, hogy vállalkozása ismertté váljon. Ezt pedig egyetlen hirdetéssel meglehetősen nehéz lenne elérni…

A fentebb említett reklámokat természetesen nem tudatosan tanuljuk meg. A nap mint nap hallott, látott, olvasott hirdetések teljes mértékben akaratlanul is rögzülnek a tudatalattinkban és összekapcsoljuk valamivel. Ugye, Ön is szeretné, ha minél több vásárló fejében rögzülnének ilyenek és a cégének termékei/szolgáltatásai jutnának elsőre eszébe?!

Amit tenni tudunk…

Ha mindezeket a tényezőket figyelembe vesszük, akkor kijelenthetjük, hogy az egy alkalommal megjelenő hirdetésre kiadott pénz gyakorlatilag pénzkidobásnak minősül. A „kipróbálás” ilyen téren hatástalan, ugyanis egy hirdetéssel szinte bizonyos, hogy nem érünk el számottevő – esetleg semmiféle – eredményt, hiszen egy egyszeri impulzus nem sok olvasóban rögzíti az adott cég tevékenységét.

A rögzüléshez idő, ezáltal egynél mindenképpen több megjelenés szükséges és több csatornán. Erről részletesebben későbbi cikkeinkben lesz szó. Szakértők szerint a minimális – és jó eséllyel már garantálható eredmény – megjelenésszáma a három hónapos időintervallum. Ennél természetesen hatásosabb a féléves kontinuitás, de a legeredményesebb, és legkifizetődőbb a folyamatos megjelenés, így cégük beépül a köztudatba, egyfajta ismerőssé válik vállalkozásuk az olvasók fejében.

A hirdetés nem csinál étvágyat, de megoldást nyújthat az olvasók problémáira

Az emberek az esetek számottevő részében mindig az aktuális problémáikra keresnek megoldást. Emiatt sokan gondolhatják úgy, hogy az aktuálisan megjelenő hirdetés megjelenése csábítja be az érdeklődőt az adott cég boltjába, azonban ez a legkevésbé igaz.

A korábban eltárolt információkból és tapasztalatokból kiindulva először a már ismert “problémamegoldó” énünk jön elő. Vagyis, úgy csináljuk, ahogy azt az előbbi hasonló szituációban tettük. – Ha kenyér kell, a sarki boltba megyünk érte. – Azonban ha alternatívát, vagy egy új szituációra keresünk megoldást akkor annak nyomán akad meg szemük az érdeklődésüknek megfelelő hirdetéseken, amelyeknél a későbbiekben egy lehetséges kapcsolatfelvétel, és üzletkötés is megvalósulhat.

Emiatt a hullámzó hirdetési tendencia szintén nem túl egészséges, hiszen előfordulhat, hogy éppen abban az időintervallumban lenne kereslet az Ön termékeire, szolgáltatásaira, amikor nem jelennek meg reklámjai egy adott platformon. Gyakori hirdetésszüneteltetési indokok közé tartozik a “most köszönöm van munkám”, és az “ilyenkor nincs szezonja”. Tapasztalatom szerint, hosszabb távon érdemes odafigyelni a folytonosságra annak érdekében, hogy minél több ember fejében tudatosuljon az Ön cége, mint Megoldás az adott problémára.

A folyamatosság nem hazudik

Példának okáért: ismerünk olyan vállalkozást, amely a kezdeti sikereken felbuzdulva egy időre felfüggesztette a hirdetési tevékenységet, mivel úgy gondolta, már elegendő új vevőt nyertek meg maguknak. Rövidesen azonban kiderült, nem ez volt a legbölcsebb döntés, ugyanis a hirdetések megjelenésével és kimaradásaival párhuzamosan a vevők és az üzletkötések is hullámzóvá váltak. Amikor egy jó ideig nem reklámoztak, bizony meglátszott a bevételeken is…

Egy másik – ez esetben pozitív – példa egy szintén ismert cégnél, hogy ők figyeltek rá, hogy folyamatosan köztudatban legyenek, így nem vált szakaszossá az üzletkötések folyamata, sőt, növekvő exponenciális tendenciát mutatott. Mindig és egyre több munkájuk lett, ami a profitszerzésükre is meglehetősen üdítően hatott.

Gondolja át, mielőtt belevág; milyen hatást kíván elérni a hirdetési szándékával? Ha mérlegelt, nincs más hátra, mint az időintervallumot meghatározni. De ne feledje, a minél gyakoribb megjelenéssel, és a folytonossággal meglepő eredményeket érhet el vállalkozásának sikerében!

Önnek mi a tapasztalata?

Hide me
Amit feltétlenül el kell olvasnia, mielőtt Ausztriában hirdet...
Show me