Olcsónak tűnő újsághirdetésnek ne várd a hatékonyságát!

Írta Baloghné Svercsok Márta ,készült: január 26, 2013 Hozzászólások

Olcsó ausztriai hirdetésMég mielőtt Ön, kedves cégtulajdonos rábólintana az első felajánlott hirdetési ajánlatra, érdemes átgondolnia néhány szempontot azzal kapcsolatosan, hogy vajon a megfelelő helyen és módon készül el az Ön vállalkozásáról szóló reklám, és vajon eljut-e az Ön

tevékenységének igazi célközönségéhez? Alább néhány hasznos információval szolgálunk az ideális hirdető újság kiválasztását illetően.

Biztosan a legolcsóbb ajánlat a legjobb?

Érdemes elgondolkodni azon, vajon egy cég számára az a hirdetés a leggazdaságosabb, és leginkább megtérülő, amelyikért a legkevesebb pénzt adták ki? Reálisan végiggondolva egy rendkívül kis összegbe kerülő hirdetésnél elkezdhetünk gyanakodni, hogy az, amit ígérnek, minden pontban teljesül-e.

Mindig nézzünk utána, hogy a pénzért cserébe mekkora célközönséghez jut el az adott újság! Ha egy hívogatóan alacsony összegért meglepően magas nyomtatási és terjesztési számot ígérnek, ott javallt alaposan utánanézni az illető hirdetőcégnek, mert akár az is előfordulhat, hogy az ígért példányszámnak akár csak a töredéke kerül nyomtatásra és ezáltal terjesztésre is. A gondolatot folytatva pedig sajnos ezzel nem értük el azt a célunkat, mely szerint minél nagyobb fogyasztóközönséghez juttassuk el vállalkozásunk hírét. Így pedig gyakorlatilag az az olcsó hirdetés nagyon „drágává” vált, hiszen jó eséllyel nekünk ebből nem származik hasznunk, de legalábbis megközelítőleg sem annyi, amekkora eredményt (el)vártunk.

Miként járhatunk utána a terjesztési ígéretek betartásának?

Elsőként a legfontosabb a kritikus hozzáállás! Nem kívánjuk, hogy paranoia alakuljon ki bárkinél is, de Ön már csak tudhatja üzletasszonyként/üzletemberként, mennyire fontos, hogy ilyen esetben némileg gyanakvóan végiggondoljuk; a másik fél minden téren szavahihető? Jelen helyzetünkre átfordítva pedig azt kérdezhetnénk: vajon a hirdető cég valóban kinyomtatja és kiviszik az összes példányt, amelyet megígértek nekünk?

- Opció lehet a kérdés megválaszolására, hogy utánanézzünk az újságban, tulajdonképpen mekkora az adott terület, ahová a terjesztést kínálták. Ezt a számot minden hirdetéssel (és egyáltalán bármilyen nyomtatásban megjelent produktummal) foglalkozó, magára igényes újságban feltüntetik. Pl.: ,,Az újság megjelent x példányszámban.” Ez egy kiindulópont lehet számunkra.

- A következő támaszt nyújtó lehetőség a terjesztéssel foglalkozó cég neve a piacon és annak leinformálhatósága, referenciái. Jó eséllyel, ennek könnyű szerrel utána tudunk nézni, hiszen ez is szerepel többnyire az újságokban.

- Egy másik pont lehet az ellenőrizhető postaládák száma, helye is; ezeknek listáját – de legalább is a helység és utcanevekkel – minden bizonnyal joggal kikérhetjük. Így a lapok terjesztését bármikor ellenőrizni tudjuk – és talán néhány alkalommal érdemes is ezt megtenni, főleg ha egy új platformon próbálunk szerencsét.

- A legeslegjobb mérőeszköz azonban nem más, mint az új ügyfelek visszajelzési rátája. Tapasztalt hirdetőként ez már majdhogynem „rutinszerűen” érzékelhető, ám olyan számára, aki első ízben hirdet, még kevésbé mérhető viszonyítási alap hiányában.

- Egy egyszerű dologgal azonban mind a tapasztaltabbak, mint pedig az újonnan hirdetők is könnyebben utánajárhatnak, hogy vajon hány személyt fogott meg annyira a terjesztett reklám, hogy fel is keresse cégünket. A „trükk” csupán annyiból áll, hogy meg kell kérdezni az érdeklődőt, hogy kitől hallott/honnan olvasott vállalkozásunkról, tevékenységünkről. Ezt megtehetjük akár szóban, akár pedig egy rövidke kérdőívvel kivitelezve; számos nagyobb cég alkalmazza ezt a módszert, ön miért ne tenné.?

Fontos a megbízhatóság!

Egy hirdetőújság kiválasztásánál érdemes arról is tájékozódni, hogy tulajdonképpen mennyire megbízható a cég, üzletkötője mennyire hiteles, szavára mennyire lehet adni, könnyen elérhető-e és mennyire tudunk vele együtt dolgozni. A határidőket pontosan betartják-e, esetleges kéréseinket a hirdetéssel kapcsolatban teljesítik-e.

Ajánlott ismerősöktől utánakérdezni, milyen híre van annak az újságnak, ahol Ön megjelentetni kívánja hirdetését. Hiszen bizonyára Önnek sem mindegy, pénzéért cserébe milyen profitot remélhet a megjelentetett hirdetések által és kikre bízza vállalkozásának ismertségének növelését!

Kérjen el néhány korábban megjelent példányszámot, hogy lássa, milyen kivitelre számíthatunk az adott hirdető cégtől. Ez rendkívül fontos lehet, hiszen egy megfelelően megszerkesztett reklámmal többszörös bevétel is elérhető, míg egy silány minőségű, összecsapott hirdetésen azonnal át is lapozhatnak a leendő potenciális kuncsaftok. Így az újságban lévő reklám csupán csak kidobott pénzt jelent a cége számára.

Azonban a precízen megszerkesztett hirdetéssel könnyű jó benyomást kelteni. Ez azért fontos, mert a jövőbeli vásárlóink fejében is azt szeretnénk elérni, hogy  tudatosuljon, cégünk, vállalkozásunk precíz, megbízható, és minden tekintetben igényes és vásárlóbarát. Nagyon fontos dolog, hogy hányan keresnek meg minket, kérnek tőlünk ajánlatot, de értelemszerűen még lényegesebb, hogy ezekből mennyi tényleges üzlet jön létre!

Mekkora célközönséghez jut el a hirdetésünk?

Vizsgáljuk meg a hirdetési költségünket lebontva a megjelent példányszámmal, de ne felejtsük el ezt az egy háztartásban élők számával összeszorozni, tehát átlagosan három fővel kalkulálni. Így a vállalt terjesztési példányszám – amennyiben helytálló a feltüntetett adat – egy tízezres szórásnál harmincezer fővel számolhatunk.

Mindezek figyelembevételével Ön, kedves cégtulajdonos alaposan fontolja meg, mennyire olcsó hirdetési felületet választ tevékenységének népszerűsítéséhez, hiszen nem mindegy, kiadott pénzéért cserébe hány emberhez jut el vállalkozásának híre! Továbbá hány fő az, aki az Ön szolgáltatásaira igényt tart és mennyien tartják érdemesnek egy üzlet megkötését.

Nem kívánunk közhelyekkel élni, viszont itt is érvényesül az a mondás, mely szerint „olcsó húsnak híg a leve”.

Hide me
Amit feltétlenül el kell olvasnia, mielőtt Ausztriában hirdet...
Show me